RaP

RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP) NA PADEŽNIKU

Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (ZOsn-K ) februarja 2024 je postal razširjen program del slovenskega osnovnošolskega kurikuluma.

Ker je naša šola z vsemi tremi področji pristopila k Poskusu razširjenega programa osnovne šole že v šolskem letu 2021/22, izvajamo od šolskega leta 2024/25 razširjen program v skladu z ZOsnK v celoti.

Razširjeni program obsega vse dejavnosti, ki niso del obveznega kurikuluma (prejšnje jutranje varstvo, podaljšano bivanje, dodatni pouk, dopolnilni pouk, interesne dejavnosti, šolo v naravi in neobvezne izbirne predmete).

SPLOŠNI CILJI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA

V okviru razširjenega programa šola zagotavlja:

  1. smiselno in kakovostno nadgradnjo obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
  2. spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno (socialno in fizično) učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
  3. pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učencev na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih učnih obveznosti);
  4. dostop do pestrega nabora dejavnosti z vseh področij razširjenega programa, in dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov ter raznolikih učnih virov;
  5. povezanost dejavnosti razširjenega programa in skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri udejstvovanju pri dejavnostih razširjenega programa, od načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanja in evalvacije;
  6. interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.

 

NAČELA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA

  1. Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti programa.
  2. Načelo avtonomije in odgovornosti.
  3. Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
  4. Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
  5. Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije.
  6. Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin.
  7. Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.

RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP) NA PADEŽNIKU

Predstavitev dejavnosti

Cici zbor

1., 2. razred

Ob gibanju in kratkih glasbenih pravljicah prepevamo pesmice in pogumno korakamo k prvim glasbenim nastopom.

Čarobni svet spretnih prstkov

1. razred

Učenci 1. razreda pri tej dejavnosti na igriv in ustvarjalen način razvijajo grafomotorične spretnosti, ki so ključne za pravilno držo pisala, oblikovanje črk in tekoče pisanje. Preko različnih dejavnosti, kot so risanje po vzorcih, sledenje linijam, barvanje, zgibanje, modeliranje z glino ali plastelinom, izrezovanje in sestavljanje likov, učenci krepijo fino motoriko, koordinacijo oko-roka ter natančnost. Dejavnosti so prilagojene razvojnemu nivoju otrok in spodbujajo veselje do ustvarjanja in izražanja. Učenci skozi igro urijo gibljivost prstov, moč zapestja ter natančno usmerjanje roke, kar predstavlja trdno osnovo za nadaljnje pisne spretnosti in uspešno učenje pisanja.

Čebelica, moja prijateljica

2. - 9. razred
Učencem se približa svet čebel, njihovo vlogo v naravi in pomen čebelarstva. Otroci se učijo o čebelah, čebelarskih opravilih ter skrbi za panje, hkrati pa razvijajo spoštovanje do narave in ekosistemov.

Čuječnost

1. razred
S pomočjo gibanja, dihanja, opazovanja, poslušanja, tipanja, ustvarjanja in sproščanja bomo krepili čuječnost, osredotočenost in sproščenost.

DigiPadežnikovci

3. razred
Učenci se bodo skozi dejavnost na zanimiv in interaktiven način seznanili s prvimi koraki v svet računalništva. Spoznali bodo osnovne sestavne dele računalnika, se seznanili s pravilno rabo računalniške opreme ter pridobili znanje varne in odgovorne uporabe tehnologije. Poudarek bo na razvijanju osnovnih digitalnih spretnosti, kot so upravljanje z miško in tipkovnico, uporaba osnovnih programov ter samostojno iskanje informacij na spletu. Dejavnost spodbuja računalniško opismenjevanje in učenje skozi igro, kar učencem omogoča, da na sproščen način pridobivajo novo znanje in razvijajo digitalne kompetence, ki jih bodo potrebovali tako pri šolskem delu kot v vsakdanjem življenju.

Dober tek

1. - 5. razred

Dejavnost, v okviru katere poteka priprava učencev na kosilo s poudarkom na spoznavanju prehrane, kulture prehranjevanja ter sproščanje po kosilu.

Folklora

Ples je že od nekdaj spremljevalec dogodkov našega življenja.Ljudski plesi so del ljudske glasbene dediščine. Danes jih ohranjajo številne folklorne skupine, ki delujejo v društvih, kot tudi v osnovnih šolah. Namen je ohranjati ljudske plese in igre, ki zaradi svoje priljubljenosti zlepa ne bodo pozabljene. Tudi na naši šoli bomo v okviru Rap – dejavnosti eno uro tedensko namenili spoznavanju ljudskih plesov – FOLKLORA.

Gibanje1_6

1., 5., 6. razred

Pri dejavnosti bodo učenci spoznavali svoje telo in ga vsestransko krepili z različnimi nalogami in pripomočki ter na različnih orodjih. Učili se bodo strpnosti, prijaznosti, spoštovanja in sprejemanja drugačnosti.

Gimnastika dekleta

2.–5. razred, 6.–9. razred
Pri dejavnosti bodo učenke razvijale osnovne motorične sposobnosti, koordinacijo, moč, gibljivost, vzdržljivost, ravnotežje, spretnosti na orodju, trampolinu. Pridobivale bodo eleganco, zaznavanje in čutenje celega telesa. Sodelovale bodo na tekmovanjih in nastopih.

Gimnastika fantje

2.–5. razred, 6.–9. razred
Razvijanje osnovnih motoričnih sposobnosti, koordinacije, moči, gibljivosti, vzdržljivosti, spretnosti na orodju, na trampolinu. Sodelovanje na tekmovanjih in nastopih.

Glasbeni nastop

4.–6. razred
Vsebina dela bo naravnana tako, da bodo lahko učenci izražali svoje občutke, ideje, zamisli ob poslušanju, izvajanju in ustvarjanju glasbe. Med šolskim letom bomo igrali na glasbila, pripravljali različne glasbene projekte, se preizkusili kot pravi glasbeniki, sodelovali pri pripravi šolskih nastopov in predvsem uživali v glasbi.

Glasbeni ROM POM POM

Gre za glasbeno dejavnost, pri kateri bodo učenci spoznavali glasbo kot obliko zabave, sprostitve in povezovanja. Skozi igro, gib, ples, body percussion – ustvarjanje ritma z lastnim telesom, igranje na lastna in Orffova glasbila, sodelovanje v skupini in improvizacijo, se bodo učenci učili poslušanja drug drugega, razvijali bodo občutek za ritem, melodijo in dinamiko ter krepili ustvarjalnost in domišljijo.

Igre brez meja

1.–5. razred
Čas samostojnega načrtovanje prostega časa. Ta čas imajo učenci na voljo za igro po lastni izbiri ali pa za tista opravila, ki jih še niso opravili, a so zanje pomembna.

Igrivi plesni začetki z La La Bum

1. razred
Igrivi plesni začetki z La La Bum so namenjeni otrokom, ki želijo skozi gibanje, glasbo in igro raziskovati svet plesa. V sproščenem in spodbudnem okolju bodo razvijali občutek za ritem, ravnotežje in telo. Preproste, zabavne vaje z domišljijskimi podobami jim bodo pomagale, da se naravno povežejo z glasbo in gibanjem. Brez pritiska, le z veseljem – vsak otrok bo lahko našel svoj način, kako bo zaplesal v svet ustvarjalnosti.

Izdelki iz naravnih materialov

2. razred

Učenci urijo ročne spretnosti, ustvarjalnost in izdelujejo različne izdelke iz materiala, ki ga najdejo v naravi.

Jankova mala knjižnica

5.–7. razred
Namen dejavnosti je spodbujati bralne navade učencev, s cilji razvijanja bralnih veščin in spretnosti, bogatenja besednega zaklada, kritičnega mišljenja in poznavanja mladinske književnosti. Ob prebiranju knjig mladinskih avtorjev učenci sodelujejo v mednarodnem projektu Branje ne pozna meja.

Joga

4.–8. razred
Joga kot oblika sprostitvene in gibalne dejavnosti, kjer se spoznavamo z osnovami čuječnosti, ozaveščanjem svojega telesa, preikuzšamo različne asane in raziskujemo svoje zmožnosti sprostitve.

Klik do ustvarjalnosti

4. in 5. razred

Pri tej dejavnosti bomo spoznali in naučili osnov uporabe PowerPointa – od izdelave naslovnice do oblikovanja posameznih slajdov. Pogledali bomo, kako nam pri pisanju vsebin in iskanju idej pomaga umetna inteligenca.

Ko note in glasbila oživijo

2., 3. razred
RaP dejavnost Ko note in glasbila oživijo je glasbena dogodivščina, kjer bomo spoznavali note, ritme in raznolike zvoke. Z Orffovimi inštrumenti bomo igrali, ustvarjali in raziskovali svet glasbe na zabaven in sproščen način.

Kolesarski izpit

5. razred
Učenci se naučijo pravil varne vožnje s kolesom v prometu ter osnovnih prometnih predpisov. S teoretičnim in praktičnim delom otroci pridobijo znanje in veščine za samostojno in varno udeležbo v cestnem prometu.

Košarka

6.–9. razred
Učenje tehnike in taktike košarke. Učenje pravil igre in priprava na tekmovanje.

Lego delavnice

1., 2. razred
Učenci bodo ustvarjali zanimive in izvirne kreacije iz lego kock. Ukvarjali se bodo s problemom ravnotežja in nosilnosti konstrukcije. Delali bodo v skupini ali samostojno.

Let′s play 1

1. razred
Učenci skozi igro, pesmice in ustvarjalne delavnice spoznavajo osnovno besedišče v tujem jeziku – angleščini. Poudarek je na razvijanju slušnih spretnosti in izgovorjavi besed.

Let′s play 2

2. razred

Učenci skozi igro, pesmice in ustvarjalne delavnice spoznavajo osnovno besedišče v tujem jeziku – angleščini. Poudarek je na razvijanju slušnih spretnosti in izgovorjavi besed.

Likovno ustvarjam

2., 3. razred

Pri dejavnosti bodo učenci razvijali likovno ustvarjalnost, spodbujali domišljijo in krepili fino motoriko. Učenci bodo med tem spoznavali najrazličnejše materiale in tehnike še v drugačni luči, kot so le-te obravnavane med poukom.

Mladinski pevski zbor

6.–9. razred
Mladinski pevski zbor nastopa na šolskih in izven šolskih prireditvah. Otroci razvijajo pozitiven odnos do glasbe in glasbenega nastopanja ter krepijo odgovorno vedenje do sebe, drugih in do dela.

Nogomet

6.–9. razred
Učenje tehnike in taktike nogometa. Učenje pravil igre in priprava na tekmovanje.

Odbojka

8., 9. razred
Učenje tehnike in taktike odbojke. Učenje pravil igre in priprava na tekmovanje v odbojki.

Oder, moj prijatelj

2. razred

Oder, moj prijatelj je dejavnost, ki je namenjena učencem, ki jim je oder bližje, jih zanimajo igra, ples, glasba, petje, ustvarjanje, so vešči nastopanja ali si tega želijo, morda se z igranjem na odru srečajo tudi prvič in tako krepijo veščine javnega nastopanja, samozavest in ustvarjalnost ob izdelovanju scene.

Otroški pevski zbor

3.–5. razred
V otroškem pevskem zboru se veselo družimo in pojemo ter se pripravljamo na šolske in izven šolske nastope. Redno nastopamo na šolskem božičnem koncertu in zaključni prireditvi, vabljeni smo tudi na prireditve in obletnice Mestne četrti Studenci, redno pa se udeležujemo tudi območne revije otroških pevskih zborov Mladina poje.

Planinci

2.–9. razred
Učencem dejavnost omogoča spoznavanje gora, narave in osnov planinarjenja. Na različnih izletih in aktivnostih otroci razvijajo ljubezen do gibanja na prostem ter se učijo varnega obnašanja v gorah.

Plesni izzivi

2.–9. razred
Učencem se ponuja priložnost za izražanje skozi gibanje in učenje različnih plesnih zvrsti. S plesnimi gibi in z nastopi na različnih prireditvah ter plesnih tekmovanjih otroci razvijajo koordinacijo, ustvarjalnost ter veselje do plesa.

Pravljična joga

1., 2. razred
Otroci doživljajo udobje v gibanju ob spremljavi pravljice.

Pravljična nemščina

1. – 3. razred
Učenci skozi pravljice na igriv način spoznavajo tuj jezik – nemščino. Dotaknili se bomo klasičnih pravljic kot tudi kratkih zgodbic.

Pravljične urice

1. - 3. razred
Pravljice nam omogočajo vstopanje v čarobni svet. Ozaveščali bomo pomen knjige, negovali pozitiven odnos do literature ter s poslušanjem pravljic krepili besedni zaklad in širili obzorje.

Prebujam se

1. razred
Dejavnost je namenjena razvedrilu, sprostitvi, diferenciranih vsebinah in pogovoru. Učenci bodo aktivno sodelovali pri sprostitvenih dejavnostih ter bogatenju doživljajskega sveta.

Prvo eksperimentalno delo

4. razred

Skozi različne dejavnosti se učencem nudi vpogled v prepletenost naravoslovnih področij. Z izvajanjem poskusov s področja naravoslovja učenci pridobivajo eksperimentalne spretnosti in poglabljajo razumevanje sveta okoli sebe.

Rad kuham, jedi sveta

5.–8. razred
Namen dejavnosti je spoznavanje in odkrivanje različnih kultur, okusov in tradicij, ki jih učenci spoznavajo skozi drugačne načine priprave hrane. Vsaka kuhinja prinaša svojo zgodbo.

Ročna dela

4., 5. razred
Učenci bodo iz različnih materialov izdelovali izdelke z estetsko in uporabno vrednostjo. Krepili bodo finomotorične spretnosti, obenem pa razvijali logično mišljenje, koncentracijo in potrpežljivost. Nudili si bodo medsebojno pomoč in krepili komunikacijske spretnosti ter občutek pripadnosti.

Skok čez ovire

1. razred

Skok čez ovire je dejavnost pri kateri učenci na različnih predmetnih področjih krpajo vrzeli v znanju, utrjujejo temeljne učne vsebine in dopolnjujejo svoje vedenje. Dejavnost je prilagojena posameznikovim potrebam in poteka v manjših skupinah ali individualno. S pomočjo razlage, vodene vaje in uporabe konkretnih primerov učenci obnavljajo temeljna znanja, ki so ključna za razumevanje nove učne snovi. Poseben poudarek je na doseganju minimalnih in izbranih temeljnih standardov znanja, ki so pomembni za napredovanje in uspešno vključevanje v redni pouk. Učenci razvijajo učne strategije, krepijo samozavest pri učenju ter utrjujejo osnovne spretnosti, kot so branje z razumevanjem, reševanje nalog, logično sklepanje in samostojno delo.

Skok čez ovire 2. razred

2. razred
Skok čez ovire je namenjen dopolnilnemu in dodatnemu pouku, kjer učenci vadijo in utrjujejo znanje, ki ga potrebujejo, ali pa se preizkusijo v zahtevnejših nalogah. Vsak otrok tako premaguje svoje ‘ovire’ in razvija svoje sposobnosti v prijaznem in spodbudnem okolju. Dejavnost spodbuja vztrajnost, medsebojno pomoč in veselje do učenja.

Skupaj na vrtiljaku

1.–5. razred

Dejavnost pokriva ustvarjalno, kulturno in socialno področje ter se izvaja v medgeneracijsko mešanih skupinah (od 2. do 5. razreda). Mešane skupine omogočijo učencem razumevanje pomena kakovosti odnosov za dobro počutje in skupne dosežke. Temelji na načelih sobivanja ter medvrstniškem in medgeneracijskem sodelovanju.

Španščina

4.–6. razred
Usvajanje osnovnega besedišča in izrazov skozi igro, glasbo, pesmi ter zabavne interaktivne aktivnosti. Učenci postopoma razvijajo veščine poslušanja, govorjenja, branja in pisanja v španščini, hkrati pa spoznavajo špansko kulturo in običaje. Program spodbuja aktivno sodelovanje, komunikacijo in samozavestno rabo jezika v vsakdanjih situacijah.

Temeljne vsebine RIN

7. razred
Učenci izkustveno spoznavajo osnovne pojme in postopke računalniškega mišljenja. Skozi igro se učijo soočanja z neuspehom, iščejo različne poti do rešitev problemskih situacij, krepijo sočutje in se učijo na napakah.

Unesco klub

6. - 8. razred
UNESCO klub je prostor za radovedne in ustvarjalne učence, ki želijo spoznavati svetovne vrednote, kulturo miru, trajnostni razvoj, človekove pravice in skrb za kulturno dediščino. Razvijamo spoštovanje do različnosti, sodelovanje in odgovornost do sveta okoli nas.

Ustvarjalni prstki

1. razred
Dejavnost je namenjena vsem učencem 1. razreda. Temelji na odkrivanju in spodbujanju ustvarjalnosti, inovativnosti, kreativnosti. Usmerja jih v raziskovanje otroškega likovnega sveta.

V deželi čarobnih zvokov in pravljic

2. - 5. razred
Vstopite v čarobno deželo, kjer pravljice oživijo ob čudovitih zvokih glasbil in petja. Skupaj bomo prisluhnili zgodbam, peli pesmice in raziskovali svet glasbe skozi igro. Otroci bodo lahko aktivno sodelovali z gibi, ritmom in domišljijo. Pridružite se nam na nepozabnem potovanju med pravljične melodije.

Vaja dela mojstra

1.–5. razred

Dejavnost je namenjena usmerjanju in navajanju učencev na samostojno opravljanje učnih nalog. Vključuje tudi opravljanje domače naloge.

Vrstniška mediacija

7.–9. razred

Učenci spoznavajo mediacijo kot uspešno metodo za reševanje konfliktov, razvijajo aktivno poslušanje in empatijo. Urijo veščine in tehnike mediacije ter jo po potrebi tudi izvajajo.

Vrtiljak dejavnosti

1.–5. razred

Dejavnost je namenjena ustvarjalnemu in razvedrilnemu preživljanju časa, s vsebinami iz različnih področij (gibalno, ustvarjalno, kulturno in socialno področje).

Vrtnarimo in se sprostimo

4., 5. razred
Pri dejavnosti Vrtnarimo in se sprostimo bomo urejali šolski vrt in skrbeli za rastline. Spoznavali bomo različne vrste zelišč, zelenjave in cvetlic ter se učili, kako jih pravilno sadimo in negujemo. Delo bo potekalo na prostem, kjer bomo urejali, zalivali in obrezovali rastline. Poleg vrtnarjenja bomo imeli tudi čas za sprostitev v naravi in opazovanje sprememb v okolju.

Wir spielen

1., 2. razred

Učenci skozi igro, pesmice in ustvarjalne delavnice spoznavajo osnovno besedišče v tujem jeziku – nemščina.

Zmorem vec – angleščina

8., 9. razred

Učenci širijo in poglabljajo znanje angleščine, dosegajo višje učne cilje ter se pripravljajo na tekmovanje iz znanja angleščine.

Zmorem vec – biologija

8., 9. razred
Učenci širijo in poglabljajo že usvojena znanja iz področja biologije. Dejavnost je namenjena ozaveščanju o pomenu razumevanja narave, njenih procesov in zakonitosti ter varovanju narave in naravne dediščine.

Zmorem vec – fizika

8., 9. razred

Učenci bodo poglabljali in širili znanje nad zahtevnostjo rednega programa na področju fizike. Reševali bodo naloge na višjih taksonomskih stopnjah in sodelovali na tekmovanju iz fizike.

Zmorem vec – geografija

7.–9. razred

Učenci razvijajo in poglabljajo celostno geografsko mišljenje. Pripravljajo se na tekmovanje iz znanja geografije.

Zmorem vec – kemija

8., 9. razred

Učenci poglabljajo in širijo znanja s področja kemije. Rešujejo naloge različnih tipov in višjih taksonomskih stopenj. Pripravljajo se na tekmovanje iz znanja kemije.

Zmorem vec – konstruktorstvo

6.–9. razred
Učenci širijo in poglabljajo že usvojena znanja (tudi) nad zahtevnostjo rednega programa na področju tehnike in tehnologije. Z dejavnostjo pridobljeno znanje izkazujejo praktično – z reševanjem problemskih situacij.

Zmorem več Na krilih besed – priprava na Cankarjevo tekmovanje

2., 3. razred

Na krilih besed je dejavnost, pri kateri se učenci 2. in 3. razredov skozi raznolike in ustvarjalne naloge pripravljajo na tekmovanje iz znanja slovenščine. Osrednji poudarek je na bralnem razumevanju, kreativnem pisanju, poustvarjanju zgodb, poglobljenem razmišljanju ter analiziranju sporočila besedila. Skupaj berejo izbrano zgodbo, se pogovarjajo o vsebini, značajih literarnih oseb, vzrokih in posledicah dogodkov ter o tem, kaj zgodba sporoča. Nato učenci ustvarjalno dopolnijo ali preoblikujejo zgodbo (npr. spremenijo konec, dodajo nov lik ali napišejo pismo enemu izmed junakov). Z različnimi nalogami spodbujajo domišljijo, širijo besedni zaklad in razvijajo sposobnost izražanja mnenja ter kritičnega razmišljanja.

Zmorem vec – nemščina

8., 9. razred

Učenci bodo pri dejavnosti poglabljali in širili znanja s področja učnih tem in slovničnih struktur, ki so zapisana v Vodniku tekmovanja učencev 8. in 9. razreda osnovne šole s področja nemščine. Reševali bodo naloge na višjih taksonomskih stopnjah.

Zmorem vec – slovenščina

6.–9. razred
Učenci poglabljajo znanje materinščine, dosegajo višje učne cilje z reševanjem nalog na višjih taksonomskih stopnjah ter se pripravljajo na tekmovanje iz znanja za Cankarjevo priznanje.

Zmorem vec – zabavna matematika

2. in 3. razred

Učenci skozi logične uganke in miselne izzive spoznavajo, da je svet matematike raznolik, igriv in zabaven. Pri tem razvijajo logično mišljenje ter se pripravljajo na tekmovanje Logična pošast.

Zmorem vec – zgodnje naravoslovje

1.– 3. razred
Učenci se seznanijo s prvimi vrtnimi opravili in izvajanjem naravoslovnih poskusov. Na podlagi nekaterih poskusov se bomo pripravljali na tekmovanje iz znanja naravoslovja Kresnička.

Zmorem vec – zgodovina

8., 9. razred
Učenci poglabljajo in širijo znanje iz različnih obdobij zgodovine pri čemer uporabljajo raznolike in zahtevnejše zgodovinske vire in literaturo. Sodelujejo na tekmovanju iz znanja zgodovine.

Tekoče šolsko leto

 

V primeru nujnih in nepredvidenih situacij (ko ne morete priti po svojega otroka ob dogovorjenem oz. ustaljenem času), pokličite številko 031 481 471.