
RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP) NA PADEŽNIKU
Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (ZOsn-K ) februarja 2024 je postal razširjen program del slovenskega osnovnošolskega kurikuluma.
Ker je naša šola z vsemi tremi področji pristopila k Poskusu razširjenega programa osnovne šole že v šolskem letu 2021/22, izvajamo od šolskega leta 2024/25 razširjen program v skladu z ZOsnK v celoti.
Razširjeni program obsega vse dejavnosti, ki niso del obveznega kurikuluma (prejšnje jutranje varstvo, podaljšano bivanje, dodatni pouk, dopolnilni pouk, interesne dejavnosti, šolo v naravi in neobvezne izbirne predmete).
SPLOŠNI CILJI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA
V okviru razširjenega programa šola zagotavlja:
- smiselno in kakovostno nadgradnjo obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
- spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno (socialno in fizično) učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
- pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učencev na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih učnih obveznosti);
- dostop do pestrega nabora dejavnosti z vseh področij razširjenega programa, in dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov ter raznolikih učnih virov;
- povezanost dejavnosti razširjenega programa in skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri udejstvovanju pri dejavnostih razširjenega programa, od načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanja in evalvacije;
- interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.
NAČELA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA
- Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti programa.
- Načelo avtonomije in odgovornosti.
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
- Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
- Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije.
- Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin.
- Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.
RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP) NA PADEŽNIKU
Predstavitev dejavnosti
Cici zbor
Ob gibanju in kratkih glasbenih pravljicah prepevamo pesmice in pogumno korakamo k prvim glasbenim nastopom.
Čarobni svet spretnih prstkov
Učenci 1. razreda pri tej dejavnosti na igriv in ustvarjalen način razvijajo grafomotorične spretnosti, ki so ključne za pravilno držo pisala, oblikovanje črk in tekoče pisanje. Preko različnih dejavnosti, kot so risanje po vzorcih, sledenje linijam, barvanje, zgibanje, modeliranje z glino ali plastelinom, izrezovanje in sestavljanje likov, učenci krepijo fino motoriko, koordinacijo oko-roka ter natančnost. Dejavnosti so prilagojene razvojnemu nivoju otrok in spodbujajo veselje do ustvarjanja in izražanja. Učenci skozi igro urijo gibljivost prstov, moč zapestja ter natančno usmerjanje roke, kar predstavlja trdno osnovo za nadaljnje pisne spretnosti in uspešno učenje pisanja.
Čebelica, moja prijateljica
Čuječnost
DigiPadežnikovci
Dober tek
Dejavnost, v okviru katere poteka priprava učencev na kosilo s poudarkom na spoznavanju prehrane, kulture prehranjevanja ter sproščanje po kosilu.
Folklora
Gibanje1_6
Pri dejavnosti bodo učenci spoznavali svoje telo in ga vsestransko krepili z različnimi nalogami in pripomočki ter na različnih orodjih. Učili se bodo strpnosti, prijaznosti, spoštovanja in sprejemanja drugačnosti.
Gimnastika dekleta
Gimnastika fantje
Glasbeni nastop
Glasbeni ROM POM POM
Igre brez meja
Igrivi plesni začetki z La La Bum
Izdelki iz naravnih materialov
Učenci urijo ročne spretnosti, ustvarjalnost in izdelujejo različne izdelke iz materiala, ki ga najdejo v naravi.
Jankova mala knjižnica
Joga
Klik do ustvarjalnosti
Pri tej dejavnosti bomo spoznali in naučili osnov uporabe PowerPointa – od izdelave naslovnice do oblikovanja posameznih slajdov. Pogledali bomo, kako nam pri pisanju vsebin in iskanju idej pomaga umetna inteligenca.
Ko note in glasbila oživijo
Kolesarski izpit
Košarka
Lego delavnice
Let′s play 1
Let′s play 2
Učenci skozi igro, pesmice in ustvarjalne delavnice spoznavajo osnovno besedišče v tujem jeziku – angleščini. Poudarek je na razvijanju slušnih spretnosti in izgovorjavi besed.
Likovno ustvarjam
Pri dejavnosti bodo učenci razvijali likovno ustvarjalnost, spodbujali domišljijo in krepili fino motoriko. Učenci bodo med tem spoznavali najrazličnejše materiale in tehnike še v drugačni luči, kot so le-te obravnavane med poukom.
Mladinski pevski zbor
Nogomet
Odbojka
Oder, moj prijatelj
Oder, moj prijatelj je dejavnost, ki je namenjena učencem, ki jim je oder bližje, jih zanimajo igra, ples, glasba, petje, ustvarjanje, so vešči nastopanja ali si tega želijo, morda se z igranjem na odru srečajo tudi prvič in tako krepijo veščine javnega nastopanja, samozavest in ustvarjalnost ob izdelovanju scene.
Otroški pevski zbor
Planinci
Plesni izzivi
Pravljična joga
Pravljična nemščina
Pravljične urice
Prebujam se
Prvo eksperimentalno delo
Skozi različne dejavnosti se učencem nudi vpogled v prepletenost naravoslovnih področij. Z izvajanjem poskusov s področja naravoslovja učenci pridobivajo eksperimentalne spretnosti in poglabljajo razumevanje sveta okoli sebe.
Rad kuham, jedi sveta
Ročna dela
Skok čez ovire
Skok čez ovire je dejavnost pri kateri učenci na različnih predmetnih področjih krpajo vrzeli v znanju, utrjujejo temeljne učne vsebine in dopolnjujejo svoje vedenje. Dejavnost je prilagojena posameznikovim potrebam in poteka v manjših skupinah ali individualno. S pomočjo razlage, vodene vaje in uporabe konkretnih primerov učenci obnavljajo temeljna znanja, ki so ključna za razumevanje nove učne snovi. Poseben poudarek je na doseganju minimalnih in izbranih temeljnih standardov znanja, ki so pomembni za napredovanje in uspešno vključevanje v redni pouk. Učenci razvijajo učne strategije, krepijo samozavest pri učenju ter utrjujejo osnovne spretnosti, kot so branje z razumevanjem, reševanje nalog, logično sklepanje in samostojno delo.
Skok čez ovire 2. razred
Skupaj na vrtiljaku
Dejavnost pokriva ustvarjalno, kulturno in socialno področje ter se izvaja v medgeneracijsko mešanih skupinah (od 2. do 5. razreda). Mešane skupine omogočijo učencem razumevanje pomena kakovosti odnosov za dobro počutje in skupne dosežke. Temelji na načelih sobivanja ter medvrstniškem in medgeneracijskem sodelovanju.
Španščina
Temeljne vsebine RIN
Unesco klub
Ustvarjalni prstki
V deželi čarobnih zvokov in pravljic
Vaja dela mojstra
Dejavnost je namenjena usmerjanju in navajanju učencev na samostojno opravljanje učnih nalog. Vključuje tudi opravljanje domače naloge.
Vrstniška mediacija
Učenci spoznavajo mediacijo kot uspešno metodo za reševanje konfliktov, razvijajo aktivno poslušanje in empatijo. Urijo veščine in tehnike mediacije ter jo po potrebi tudi izvajajo.
Vrtiljak dejavnosti
Dejavnost je namenjena ustvarjalnemu in razvedrilnemu preživljanju časa, s vsebinami iz različnih področij (gibalno, ustvarjalno, kulturno in socialno področje).
Vrtnarimo in se sprostimo
Wir spielen
Učenci skozi igro, pesmice in ustvarjalne delavnice spoznavajo osnovno besedišče v tujem jeziku – nemščina.
Zmorem vec – angleščina
Učenci širijo in poglabljajo znanje angleščine, dosegajo višje učne cilje ter se pripravljajo na tekmovanje iz znanja angleščine.
Zmorem vec – biologija
Zmorem vec – fizika
Učenci bodo poglabljali in širili znanje nad zahtevnostjo rednega programa na področju fizike. Reševali bodo naloge na višjih taksonomskih stopnjah in sodelovali na tekmovanju iz fizike.
Zmorem vec – geografija
Učenci razvijajo in poglabljajo celostno geografsko mišljenje. Pripravljajo se na tekmovanje iz znanja geografije.
Zmorem vec – kemija
Učenci poglabljajo in širijo znanja s področja kemije. Rešujejo naloge različnih tipov in višjih taksonomskih stopenj. Pripravljajo se na tekmovanje iz znanja kemije.
Zmorem vec – konstruktorstvo
Zmorem več Na krilih besed – priprava na Cankarjevo tekmovanje
Na krilih besed je dejavnost, pri kateri se učenci 2. in 3. razredov skozi raznolike in ustvarjalne naloge pripravljajo na tekmovanje iz znanja slovenščine. Osrednji poudarek je na bralnem razumevanju, kreativnem pisanju, poustvarjanju zgodb, poglobljenem razmišljanju ter analiziranju sporočila besedila. Skupaj berejo izbrano zgodbo, se pogovarjajo o vsebini, značajih literarnih oseb, vzrokih in posledicah dogodkov ter o tem, kaj zgodba sporoča. Nato učenci ustvarjalno dopolnijo ali preoblikujejo zgodbo (npr. spremenijo konec, dodajo nov lik ali napišejo pismo enemu izmed junakov). Z različnimi nalogami spodbujajo domišljijo, širijo besedni zaklad in razvijajo sposobnost izražanja mnenja ter kritičnega razmišljanja.
Zmorem vec – nemščina
Učenci bodo pri dejavnosti poglabljali in širili znanja s področja učnih tem in slovničnih struktur, ki so zapisana v Vodniku tekmovanja učencev 8. in 9. razreda osnovne šole s področja nemščine. Reševali bodo naloge na višjih taksonomskih stopnjah.
Zmorem vec – slovenščina
Zmorem vec – zabavna matematika
Učenci skozi logične uganke in miselne izzive spoznavajo, da je svet matematike raznolik, igriv in zabaven. Pri tem razvijajo logično mišljenje ter se pripravljajo na tekmovanje Logična pošast.
Zmorem vec – zgodnje naravoslovje
Zmorem vec – zgodovina
Tekoče šolsko leto
V primeru nujnih in nepredvidenih situacij (ko ne morete priti po svojega otroka ob dogovorjenem oz. ustaljenem času), pokličite številko 031 481 471.